Makat Çatlağı Tedavisi

Anal bölgede görülen hastalıkların büyük bir bölümü aslında günlük hayatta çokta dikkate almadığımız kabızlık yada tam tersi aşırı ishal gibi sorunlarla ortaya çıkmaktadır. Örnek vermek gerekirse Anal Fissür yada halk arasındaki tabiri ile makat çatlağı kadın, erkek, çocuk dahil tüm insanlarda görülür. Özellikle kabızlık problemi olan insanları etkisi altına almaktadır. Kalın bağırsakta sertleşen ve kalınlaşan dışkı anüsten geçerken anüsün çizilmesine, yırtılmasına neden olmaktadır. İlk etapta küçük bir çizik olmasına karşın sürekli dışkı ile temas ettiği için kendi kendine iyileşme imkanı neredeyse yoktur. Mutlaka muayene ile teşhis konmalı ve durumuna göre tedavi edilmelidir.

Anal Fissür

Anal Fissür Neden ve Nasıl Oluşur?
Yazının giriş kısmında da belirtildiği gibi kabız insanların dışkısı daha sert ve kalın olmaktadır. Anüs kaslarını zorlayacak düzeyde olup, dışkılama esnasında dışkının içerisinde yer alan sert maddeler ciltte çizik oluşturur. Tabii ki bunun dışında farklı nedenlerde olabilir. Ters ilişki, anüse yabancı cisim sokma gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Dışkı sonrası ciddi bir can yanması ve bir kaç damla taze kan görülür. Artık bu noktadan sonra zamana karşı bir yarış başlamış durumdadır. En geç 10 gün içinde mutlaka bir doktora giderek teşhis ve tedavisine başlamalısınız.

Makat Çatlağı İçin Hangi Doktora Gidilir?
Dışkılama esnasında sürekli karşınıza çıkan bu can yanması aslında sağlığımızın normal olmadığını göstermektedir. Bunun için mutlaka 10 gün içinde yeni dönemde bir cerraha muayene olmak gerekir. Gitmeniz gereken bölüm genel cerrahi olup, doktor seçimini ise makat hastalıkları alanında uzmanlaşmış olan Proktoloji uzmanlarından yapmanız önerilir.

IDEA Bursa’da Ücretsiz Muayene
Yaşadığınız yerde Proktoloji uzmanı bulamıyorsanız sorun değil, IDEA klinikleri SGK mensubu tüm hastalara ücretsiz muayene + tedavi ücretlerinde %50 indirim yapmaktadır.

Makat Çatlağı Nasıl Geçer?

Kendi kendine geçme imkanı olmayıp, mutlaka tedavi edilmelidir. Tedavi işlemi doktor muayenesinden sonra yapılan teşhise göre yapılmalıdır. Çünkü hastalık 15 gün öncesi yada sonrası şeklinde ikiye ayrılmaktadır. 15 Gün öncesi durumlar yeni olarak değerlendirilir ve genelde krem ile tedavi denenir. 15 gün sonrası ile kronik hale geleceği için kremler yeterli olmayıp, Botoks yada ameliyat gibi cerrahi müdahale gerekir.

Rectoderm Yada Benzeri Nitro Gliserinli Kremler Önerilir
Hastalık ortaya çıktıktan sonra en geç 10-15 gün içinde muayene olmanız halinde doktorlarımız genelde Rectoderm yada benzeri nitro gliserinli kremler ile tedavi denemesi yapmaktadır. Krem etki etmemesi halinde daha etkili yöntemlere geçilir.

1 Dakikada Botoks Tedavisi
Özellikle kronik makat çatlağı tedavisinde en etkili yöntemlerden biri haline gelen Botoks enjeksiyonu ile kesin sonuç alınmaktadır. Sadece 1 dakika gibi kısa bir sürede yapılan botoks uygulaması ameliyatsız yöntem olup, kasların kesilmesi ve sonrasında gaz ve dışkı kaçırma gibi sorunlar yaşanmaz. Botoks yöntemini yakından tanımak ve uygulanışını görmek için aşağıda yer alan video’dan görebilirsiniz. Görüntü tedavi esnasında çekildiği için biraz mide bulandırıcı olabilir.

Anal Fissür Ameliyatı (Önerilmez)
Cerrahi yöntemlerden biride ameliyat olup, çok önerdiğimiz bir uygulama değildir. Yapılışına kabaca bakacak olursa yırtık olan bölge kesilerek alınmaktadır. Tabii ki bu kesi esnasında bazen sağlam makat kasları da alınmaktadır. Bu noktadan sonra kişinin gaz ve dışkı kaçırma gibi istenmeyen durumları ortaya çıkmaktadır. O nedenle ameliyat yerine daha çok ameliyatsız yöntemleri tercih etmelisiniz.

Anal fissür hakkında daha fazla bilgiye http://www.analfissur.com sitesi yanı sıra aşağıda yer alan soru ve yorum formundan genel cerrahi uzmanı Op. Dr. Ergun Aygören’e sorabilirsiniz.

Add a Comment
  1. Ağustos’ta kızıma botoks yaptınız halen daha iyileşmiş değliz daha beliyecekmiyiz zaman zaman iyileşir gibi oluyor ama olmuyor ne yapalım gelelimi tekrar size Doktor Bey

1. imrane: botox uygulamasından sonra hastalarımıza tuvalet alışkanlıkları,beslenmeleri,tuvalette ıkınma şiddeti gibi bilgileri paylaşıyoruz.Bunlara dikkat edilmediği durumda ara ara hastalarımızın şikayetleri güncellenebilir.kontorle gelmenizi öneririm.

2. Hocam size nasıl ulaşabiliriz Bursa da bu tedaviyi yapacak bir hastane var mı?

1. Bursa nilüferde hizmet vermekteyiz.