Hemoroid Tedavisi

Türkiye’de yaşayan insanlarda makat hastalığı denince ilk sırada gelen bir hastalık Hemoroid yada halk arasındaki tabiri ile Basur her ne kadar Mayasıl olarak da bilinse de Mayasıl farklı bir hastalık olup, Anal Dermatit problemidir. Ergenlik ile başlayan bu sorun özellikle kabızlık problemi ile karşı karşıya kalan insanları risk altına almaktadır. Çünkü insanlar bu sorundan kurtulmak için uzun süre tuvalete zaman geçirerek ıkınma hatasını sürekli tekrarlamaktadır.

Basur Ameliyatı

Basur Neden Olur?

Hastalığın tedavisine geçmeden önce korunma önlemi almak isteyenler için neden olduğuna bakalım. Tekrar belirtmek gerekirse sorunun kaynağında Kabızlık (Konstipasyon) problemi yatmaktadır. Kabız olan insanların %95 gibi büyük bir bölümü tuvalette uzun zaman geçirerek bu süreçte sürekli ıkınarak dışkı ihtiyacını gidermeye çalışmaktadır. Ikınma kesinlikle yapılmaması gereken hatalı bir durum olup, Anal Hematom dahil Hemoroid hastalığına neden olmaktadır.

Ikınmak Toplardamar Genişlemesine Neden Olur
Günlük hayatta sıkça yaptığımız uygulamalar bazen içinden çıkılması zor sağlık sorunlarına neden olmaktadır. Onlardan biride kabızlık problemi ile karşı karşıya kalan insanların ıkınma alışkanlığıdır. Ikınma ile birlikte ortaya çıkan basınç anüs bölgesinde bulunan toplardamarların genişlemesine neden olmaktadır. Yani bacaklarda sıkça gördüğümüz varis hastalığı benzeri bir durumdur. Basur hastalarında farklı olarak sadece damar genişlemesi ile sınırlı kalmayıp, aynı zamanda kasların gevşemesine neden olmaktadır. Kasların gevşemesi ile birlikte genişleyen damar anüs iç bölgesine ulaşmaktadır.

Makat Kanaması İle Ortaya Çıkmaktadır.
Genişleyen ve anüs iç kısmına ulaşan toplardamar dışkılama esnasında dışkı ile tahriş olarak kanamaya neden olur. Bu kanama genelde ağrısız olmaktadır. Fakat tüm kanama problemleri sadece Hemoroid kaynaklı olmayıp, mutlaka nedeni araştırılmalıdır.

Hemoroid Memesi Makat Dışına Çıkar
Hastalık 4 evreden oluşmakta olup, ilk evrede sadece kanama problemi görülmektedir. 2. Evrede meme anüs iç kısmında olup, dışkılama esnasında dışkı ile makat dışına çıkmaktadır. Dışkılama bitmesi ile birlikte kalktığında kendisi içeri girer. 3. Evre olduğunda yine dışarı çıkar / girer yada girmeyip, kişi parmağı ile itmesi gerekir. 4. Derece olması halinde ise basur memesi sürekli makat dışında şişlik gibi durmaktadır.

Basur Ağrı Yapar mı?
Bilinenin aksine en az ağrı yapan hastalıklardan olup, genelde 3. ve 4. derece hemoroid hastalarında anüs dışına çıkan memenin anüs kasları arasında boğulması ile oluşmaktadır. 2-3 Hafta sürecek ciddi bir ağrıya neden olan bu duruma Tromboze Hemoroid denmektedir. Bu süreçte ağrıyı hafifletmek dışında yapılacak çok bir şey yoktur. Basur ağrısının evde çözümü için aşağıda yer alan bağlantıdan bilgi alabilirsiniz. https://www.basur-tedavisi.com/basur-agrisi-evde-nasil-gecer

Basur Nasıl Geçer?

Öncelikle kendi kendine geçen bir hastalık olmadığını bilmeliyiz. Bunun dışında tedavi için mutlaka hastalığın ne olduğu teşhis edilmelidir. Yani burada bize düşen bir doktora giderek yaşadığımız sorunun ne olduğu, basur ise hangi evrede olduğu tespit edilmelidir.

Basur İçin Hangi Doktora / Bölüme Gidilir?
Makat bölgesinde yaşadığınız tüm sorunlar ağrı, şişlik, akıntı, kanama, apse, iltihap vs için mutlaka genel cerrahi bölümüne randevu almak gerekir. Burada dikkat edilmesi gereken doktor seçimi olup, genel cerrahi çok geniş bir alan olduğu için özellikle makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde uzmanlaşmış olan, proktoloji uzmanları tercih edilmelidir.

Ameliyatsız Hemoroid Tedavisi

Erken teşhis her zaman için önemli ve hasta için avantaj sağlamaktadır. Hastalarımız ilk 3 evre içerisinde geldiklerinde ameliyata gerek kalmadan sadece 5 dakika içinde sağlığına kavuşmaktadır. Bunun için Lazer ve RBL (Rubber Band Ligation) yöntemi uygulanmakta olup, aşağıda bu uygulamaları özet şekilde tanıyalım, görelim.

Lazer Yeni oluşan hemoroid hastalarında etkili olan bu uygulama özellikle kanamalı basur hastalarında hekimin çok işine yaramaktadır. Anoskop ile anüs iç kısmına girerek oluşan memeyi ısıtarak tahrip etmektedir.

RBL (Lastikle Boğma Yöntemi) 2. ve 3. derece hastalarda ise lazer tek başına yeterli olmayacağı için Rubber Band Ligation yani lastikle boğma yöntemi uygulanmaktadır. Ortaya çıkan memenin boğularak yok olması amaçlanmaktadır. Dilerseniz bu konudaki detayları IDEA Bakırköy Genel Cerrahi Uzmanlarından Op. Dr. Atilla KAYA’nın hazırladığı bir video’dan göz atalım. Kısa süreli videoyu izleyip, konuya devam edelim.

Hemoroid Ameliyatı (THD)

Evet arkadaşlar 3. dereceye kadar ameliyatsız yöntemler uygulanırken maalesef 4. derece hemoroid hastalarında bu imkan maalesef kalmamaktadır. Tek seçenek basur ameliyatı olup, bir çok yöntem bulunmaktadır. IDEA Kadıköy Kliniği doktorlarından Op. Dr. Ali Rıza Şahap Barlas’ın geliştirdiği THD yöntemi aslında ameliyat denmeyecek kadar basittir. Özel bir cihaz ve kullan at parçalar ile yapılan uygulamada hemoroid memesine kan getiren damarlar tespit edilip, anüsün 5-6 cm yukarısından bağlanır. Böylelikle kan gelmeyen memeler kendi kendine büzülüp, yok olmaktadır.

Evet arkadaşlar Basur hastalığı ve tedavisine dair aktaracağımız bilgiler bu kadar olup, aynı zamanda aşağıda yer alan bağlantılardan daha fazla detaya ulaşabilirsiniz. Bunun dışında sayfanın alt kısmında yer alan soru ve yorum formundan sorularınızı iletebilirsiniz. Doktorlarımız en geç 24 saat içerisinde burada yanıt vermektedir.

1. Merhaba hemoroidin derecesini şikayetlerimden teşhis edebilir misiniz
    op.dr. ergun aygören
    yapılacak makat muayenesi ardından hastalık teşhisi konulabilir. muayene öncesi hastamızın şikayetleri dinlenir.