Kondilom Nedir? Neden Olur? Nasıl Tedavi Edilir?

Siğiller toplumda pek çok insanda görülebilen cilt lezyonlarıdır. Siğiller HPV virüsüne bağlı olarak oluşan bulaşıcı lezyonlardır. HPV nin 200 den fazla farklı tipi bulunmaktadır. Farklı tipte virüsler vücudun farklı bölgesinde siğil oluşmasına neden olmaktadır. HPV nin 30 farklı türü genital ve makat siğilleri ile ilişkilendirilmektedir. Bu bölgelerde görülen siğiller kondilom olarak adlandırılmaktadır.

Kondilom Nedir?

HPV ye bağlı olarak oluşan siğillere kondilom ismi verilmektedir. Kondilomlar karnabahar görünümlü, cilt renginde veya cilde yakın bir renkte olan ciltten kabarık lezyonlardır. Boyutları 1 – 2 mm olabileceği gibi 10 cm den fazla da olabilir. Genel olarak iyi huylu olmasına karşın HPV ni bazı türleri rahim ağzı ve makat kanserine neden olmaktadır. Makat kanseri hastalarının %88inde, rahim ağzı kanseri hastalarının %99unda HPv virüsü tespit edilmiştir. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2636411/

Neden Olur?

Sorunun kaynağı HPV virüsüdür. Ve kişiden kişiye ten teması yoluyla bulaşır. Cinsel temasla bulaşan hastalıklar arasında en sık görülenidir. Büyük oranla cinsel temasla bulaşsa da nadiren de olsa virüslü kişinin temas ettiği alanlarla temas edilmesi ile de bulaşabilir.

Hpv kişiye bulaşır bulaşmaz siğil oluşturmayabilir. Virüsün 8 hafta ile 6 ay arasında kuluçkaya yatma yani vücutta tutunma özelliği bulunmaktaadır. Yani virüsle temastan aylar sonra sorun aktif olarak kondilom oluşturabilir. Kişinin bağışıklık sisteminin zayıflaması virüsün aktifleşmesine neden olmaktadır.

Nasıl Tespit Edilir?

Kondilomların tespit edilmesi için uygulanan özel bir test ya da uygulama bulunmamaktadır. Makat bölgesi hastalıkları alanında uzman bir doktor tarafından yapılan muayene teşhis koyulması için yeterlidir.

Kondilom Tedavisi

Kondilom tedavisi dermatoloji uzmanları ve genel cerrahlar tarafından yapılmaktadır. Sorunun makat ve çevresinde oluştuğu göz önüne alındığında genel cerrahi uzmanlarının tercih edilmesi faydalı olacaktır. İdea klinik Bursa’da kondilom tedavisi proktoloji alanında uzman genel cerrahlar tarafından çağdaş yöntemlerle yapılmaktadır. -Proktoloji genel cerrahinin makat hastalıkları alanında uzmanlaşmış alt dalıdır.-

İdea klinik Bursa’da tedavi proktoloji uzmanları tarafından elektrokoter ve radyofrekans teknikleri ile herhangi bir kesi yapılmadan ve kimyasal ilaç kulanılmadan yapılmaktadır.

ElektroKoter Tedavisi

Koter cihazı yüksek ısısı sayesinde ameliyatlarda sıklıkla kullanılan bir cihazdır. Ben ve siğil tedavisinde de koter cihazı kullanılmaktadır. Ancak koter cihazının gücü oldukça fazla olması nedeniyle bazı durumlarda dokuda istenenden fazla buharlaşmaya neden olma riskinden dolayı tercih edilmez.

Radyofrekans Tedavisi

Siğiller ve benlerin alınması için geliştirilmiş en verimli teknik Rf tekniğidir. Koter cihazıyla rf cihazının mantığı aynıdır. Aralarındaki fark cihazların hassaslık derecesidir. Rf cihazı çok hassas ayarlanabilen bir cihazdır. Bu sayede cilde dokunduğunda istenilen ayarda buharlaştırma yapılabilir. Kondilomlarda rf cihazı ile ciltten kolaylıkla temizlenebilir.

Kondilom tedavisinde en önemli hususlar siğillerin tamamen temizlenmesi ve 6 ay kadar süre ile yeni lezyonların oluşup oluşmadığının takip edilmesidir. Tüm kondilomlar temizlenmiş olsa bile virüs vücutta kuluçka halinde olabileceğinden dolayı yenileri oluşabilir. Bu nedenle tedaviden sonra hasta mutlaka düzenli periyotlarla takip edilmelidir.

HPV ve Kanser Riski

HPV nin makave genital bölge ile ilişkilendirilen 30 farklı türü bulunmaktadır. Bunlardan bazıları ise kanserleşme riski bulunan türlerdir. Kanserle ilişkilendirilen HPV tipleri yüksek riskli ve düşük riskli olarak 2 grupta incelenmektedir. Düşük riskli olan tipler 6, 11, 42, 43, ve 44tür. Yüksek riskli olanlar ise 16, 18, 31, 33, 34, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 66, 68, ve 70dir. Tip 16 ve 18 kondilom oluşumuna ve yüksek kanserleşme riskine sahip olan tiplerdir. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC145302/

About Op. Dr. Atilla Kaya